Som den så ud i drift: "Saxkøbings B2 (Lange Maren) får suppleret sin
beholdning af briketter inden afgang fra sukkerfabrikken med et tog læsset med roeaffald." Foto: Svend Jørgensen |
Denne aften var det Maskinafdelingens tur til at holde møde, så det var kun malermester Klat (aka Redacteuren), der kom lidt tidligere og gik noget senere, som fik malet hele undervognen på Superfos-lokomotivet en anden omgang. Der var dog også en del folk, der lige skulle se til Lange Maren, der ankom i onsdags. (se indlægget her >)
Den skal lige have en grundig overhaling inden den kan blive trukket ud til opbevaringshallen på Brandhøj. På billederne kan man se de brandskader, den i sin tid blev udsat for da teglværkets lade i Blovstrød, hvor lokomotivet var anbragt sammen med bl.a. et Triangel motorvogn, brændte i 1991. Da Lange Maren stod yderst, kom der kun brandskade på den ene side, mens farven er intakt på den anden. Det er et spændende lokomotiv, som fortjener at blive passet godt på.
Højre side har stadig maling og "B2" står der endnu på siden |
Livlig diskussion under og efter "Evt." Med 18 fremmødte, måtte også ståpladserne tages i brug! |
Bagerste banerømmer er også kommet af og den fik en grundig
rustafrensning i onsdags, så der kunne blive fint malet
|
Ingen kommentarer:
Send en kommentar
Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.