Hanestuds i drejebænken, så den kan blive tæt igen |
Motoren til M30 ligner snart et afpillet kyllingeskrog, men Carsten og Christian fortsatte med at adskille den endnu mere. Med Christians smarte hydralikstempel, så gik det noget nemmere med at få de sidste to foringer hevet op fra motorblokken. Der blev desuden set på krumtappen og udmålt slør – Udmålingen af krumtappen viste, at det bliver nødvendigt at slibe hovedlejesølerne. Peter og Lars arbejdede med en hane fra No3 og i snedkerværkstedet står den først bænk nu klar og de næste er undervejs. Lars O. blev i løbet af aftenen næsten færdig med den nye 45 graders skovl, så på onsdag kan den nok blive malet med Olsen-sort. Steen og jeg fik afrenset og malet flere dimser til Superfos-lok, imens Per og Hans sørgede for at få genetableret videomaskineriet, så vi kan se film når vi holder julehyggeafslutning med gløgg og ævleskiver mandag den 16/12. (mere om den aften sendes ud på mail snart)
Med hydraulik og en hjemmebygget
aftrækker, så kommer foringen forholdsvis let op
|
Krumtappen |
Bænk no1 klar! |
Finpudsning af skovlen |
Flere afrensede og malede Superfosdele |
Gangtøjet afmonteret og afrenset af Jan i onsdags |
Ingen kommentarer:
Send en kommentar
Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.