|
Mikkel har nu malet bogstaverne flot op igen. Det ser bare godt ud! |
Det er
blevet undersøgt, om trykket kunne hæves på dyserne på M25 – men det er blevet
os frarådet. Derfor kører motoren nu som den gør. Mikkel fik malet ”stafferinger”
på FRICHS-motoren og på ESPHOLIN-kompressoren, så nu kan motorhuset snart
genmonteres, idet Jan i onsdags fik malet det indvendigt. Carsten fik i lørdags
svejst og forstærket lydpotten, så den kom også på plads igen denne aften. Vi
brugte nu mest tid på at renovere de to roebogier fra Aalholm, hvor der skulle
bruges hammer og mejsel for at fjerne den gode Lollandske lerjord fra hjul og
ramme. Kenneth og Carsten renoverede akselhusene og gav dem nyt filt og olie. Sidst
på aftenen fik vi det hele samlet, hvorefter en større rokade af materiellet
blev gennemført. Noget besvær kom der ud af de frostglatte skinner; M9 kunne
dårligt skubbe Da7 rundt, men til sidst lykkedes det ved brug af mange eder og meget
sand. Nu står M25 under kranen; klar til at få motorhus på – derefter Da7, som
skal gøres klar til på lørdag. I spor 12 står M30, M23 og M9. I spor 13 stadig M25
motorhus og M15. GM32-rammen er flyttet til den lille remise. Baneafdelingens ”nye”
fladvogn står udenfor, klar til afhentning. 8 mand på Gården denne vinters første
frostdag.
|
Kenneth og Carsten afrenser roemuld fra lejekasserne... |
|
- og Mads fra hjulsættene |
|
Redacteuren må bruge hammer og mejsel for at få leret af! |
|
Repareret lydpotte på igen |
|
De velsmurte lejekasser genmonteret på hjulene. |
|
Efter rokaden: sandet bæres væk... |
Ingen kommentarer:
Send en kommentar
Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.