Kenneth havde været i gang fra morgenstunden og havde understøbt den nye indgangsdør til eftersynsgraven i museumshallen. M30 blev kørt frem, tanket og herefter kørte Kenneth og Steffen ud til Fem Ege, hvor arbejdet med at slagleklippe banen blev påbegyndt. En manglende funktion i styrepanelet til slagleklipperen besværliggjorde arbejdet, så efter et par hundrede meter var vi ved at opgive det hele i mangel på passende værktøj. En veludstyret schweizerkniv, som oprindeligt tilhørte en overlæge på Næstved kanten, løste imidlertid problemerne og resten af dagen forløb arbejdet uden nævneværdige problemer. Vi fik i løbet af dagen slaglet 2/3 af banen.
Mens slagleholdet arbejdede på strækningen, fik et lille hold på Hedehusgården også udrettet lidt. Indledningsvist blev en irriterende fliseskade i museumshallen endelig udbedret og rester fra kabelarbejde omkring samme bygning fjernet. Herefter gik turen til området omkring drejeskiven, hvor et splidset kabel blev nedgravet, beskyttet med kabelbånd og tildækket. Området, hvor vi skal anlægge stikspor blev herefter ryddet for pallemøbler og ukrudt, ligesom et mindre oplag af kørefliser blev fjernet. Fliserne blev kørt til oplagring ved museumshallen, hvor andre fliser af samme type i forvejen er placeret. Rasmus stødte til efter frokost, og ved fælles hjælp blev deplorider med sporrammer til stiksporene rangeret frem til arbejdsstedet. Den første midlertidigt placerede sporramme blev udskiftet med en af de nye. Andre forpligtigelser satte en stopper for arbejdet, der forhåbentlig kan fortsættes i løbet af ugen.
Dagens sidste opgave for Rasmus, Kenneth og Steffen blev oprangering af et mindre tipvognstog, der skal bruges i forbindelse med et arrangement på tirsdag. Det står nu klar foran museumshallen.
Steffen og Claus.
Så er der da ingen, der falder i det hul! |
E 28 kørte pendulfart med fliser. Et smukt og harmonisk industribanetog - her ved km 94,2. |
Ingen kommentarer:
Send en kommentar
Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.