|
Velkommen hjem til dagens særtog |
Også når det er Grundlovsdag er der arbejdsaften… Først kunne vi
sige velkommen hjem til særtoget og bagefter var der hyggelig snak mellem
togets personale og de tidligt fremmødte i maskinafdelingen. Carsten brugte en
af de metalplader, der var nedtaget i forbindelse med indsættelsen af de nye,
fine vinduer i værkstedremisen. Den blev forarbejdet, så flamingopladen endelig
bliver korrekt skjult. Et 30 år gammelt hængeparti har fået sin flotte
afslutning.
|
Ny, flot dækplade - efter 30 år! |
Det var også tid til et kort projektgennemgangsmøde, som vi holdt
indendørs i varmen. Status på projekterne er rimelig grøn og når jeg ellers
bliver færdig med taget i C3 og skiltene er monteret, så er vognprojektet
endelig helt afsluttet. Vi talte derfor om hvilke enheder der skal have
sporplads i den nærmeste tid. Efter mødet fik Niels og Kjeld hjælp til at få
savet et par længder skinner til hegnet, der skal rundt den nye bænkeplads.
Bagefter blev de slået på plads!
HUSK
der støbes mur onsdag – alle med en skovl er velkomne 😊
John og
Brian fortsatte med at udskære og slibe et par stykker jern, der skal monteres
på 70-16. Carsten og Benjamin fik også opdateret tegningerne af bogierne med de
rettelser, der er fundet undervejs. Fritz fik drejet det sidste på de ringe,
som tandkransene til M9 skal monteres på. Nu skal de gnistbearbejdes, så der er plads
til en not. Jeg klargjorde taget i C3 til et sidste lag maling og fik ikke set
alt hvad der hændte denne aften, men jeg talte 12 mand denne skønne sommeraften…
/Leif
|
Emnerne klar til videreforarbejdning ude i byen |
|
Taget i C3 under bearbejdning |
|
Skinnesavning. De er tunge... |
|
- og her bankes skinnerne på plads - klar til støbning |
|
70-16 gør det fint ud for et siddearrangement til rygepausen |
|
Udskæring af endnu et par stykker jern til 70-16 |
Ingen kommentarer:
Send en kommentar
Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.