|
Med et godt håndelag kommer der hurtigt en næsten rund skive metal ud af pladen |
Carsten borede huller i beslag til fastgørelse af
fjedrene på bogien, mens jeg fik malet C4 endegavle og hele den ene side. Så
var det tid til det korte statusmøde i Mafd. Det foregik over en hurtig kop
kaffe – Status på opgaverne er fortsat god og så gik alle mand ud i
værkstederne igen 😊 Rundt C4 dansende
Jan og Bjarne på den ene side med maling og påskruning af afstandsstykker på det
ene trinbræt, mens jeg malede videre på den modsatte side. Bagefter vendte vi
opgaven… John og Lars O. fik opmålt og udskåret en plade, der skal anvendes til
D13 hjul. Efter en grov tilpasning kom den over i drejebænken. (Jeg fik ikke
lige formålet at vide) Lars O. fortsatte med påsvejning af beslagdele til
fjedre. Carsten og Kjeld foretog en optælling af dele, der skal anvendes til
del to af trykluftprojektet. Det er til værkstedets vestside, så det snart kan
påbegyndes. Fritz fik drejet endnu en del på kædehjulet. Det var hvad jeg fik
noteret, mens jeg fik malet C4 nok engang. Vi var 12 mand på Gården – foruden dem,
der deltog i et møde om vores personalehåndbog. Det er også en vigtig aktivitet
i en jernbaneklub, hvor der skal være helt styr på uddannelse og sikkerhed!
/Leif
|
Hul til den bolt, der skal holde fjedren på plads |
|
Besigtigelse af trykluft og en plan for del "Vest" |
|
Så svejses beslaget fast |
|
Maling på bagsiden, derefter påskruning |
|
Hvordan passer den indstil videre? |
|
Afdrejning på mål |
|
Til M9s kædehjul |
Ingen kommentarer:
Send en kommentar
Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.