|
M25 køres udenfor, for at få olien varmet lidt op før skiftet. Klar til julekørslen. |
Denne mandag startede vi med et velbesøgt
statusmøde i maskinafdelingen. 14 mand lyttede til maskinchefens gennemgang af
projekterne og således kunne vi alle se at der er fin fremdrift i opgaverne. Så
derfra kunne vi gå ud og fortsætte arbejdet:
Carsten, Kjeld, Otto og Fritz gik videre med
opgaverne i det varme værksted: Carsten med fræsning af pufferhoved og -stok
til C4; Fritz kunne slå det sidste gevind på første aksel til M9 og få sat den næste
aksel op i drejebænken og Otto drejede jævne flader på de første hjul til
minideploriderne. I snedkerværkstedet huserede Jan og Jan D. sammen med Bjarne.
Her blev der arbejdet på udfræsning af kantlister og afretning af trinbræt m.m.
I værkstedsremisen blev M25 startet op, kørt udenfor i tomgang, så motorolien
kunne blive varm og flyde lidt lettere; den skulle nemlig skiftes og den opgave
stod Alexander og Brian for nede i smøregraven, mens Gert blev oppe og vejledte
undervejs. Det ser fortsat ud til at alle rør og samlinger er tætte, så M25 er
nu klar til juletrafikken. Niels tog sig af at rulle hvidt under det nylagte tag,
mens John L. sammen med Klavs borede de første af mange huller i kantlisterne
til taget på M4. Per kørnede mærker på de mange midterbeslag til sædelisterne
og med assistance fra Alexander, blev en del af dem også boret. Efterfølgende
skal de bukkes. Jeg tog mig af første lag maling på siderne af C3 – udover at
nedtage bannere og plakater for U42-togene. Så skal julen snart op… Der var
aktivitet i alle hjørner og i alt var der 17 aktive på værkstederne /Leif
|
Så er der gevind i begge ender på akslen til M9 |
|
Afretning af trinbræt og udskæring af kantlister til C4 |
|
Der kan være meget olie i M25´s store motor... |
|
Rulle hvidt under taget på C4 |
|
Mange huller at bore i kantlisten til C4 |
|
Mange kørnerprikker - og det færdige resultat i forgrunden |
|
Kantlisten prøvemonteres på C3 |
|
Sidst på aftenen har Niels mange heppere til arbejdet. Når han endelig bliver færdig, er det kaffetid... |
|
Minideploridehjul - efter og før |
|
Samlet pufferstok - og hoved |
Ingen kommentarer:
Send en kommentar
Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.