|
E28 på vej ud til vognhallen for lidt vognrangering gør holdt for lidt status for køredagen |
Spejdernes Lejr er kommet godt i gang og det samme
er togkørslen, så sidste tog vender hjem, samtidig med at vi havde mødetid i
maskinafdelingen. Efter en solrig og vindstille dag, så blev de sidste to ture undervejs
ramt af heftige tordenbyger. De blev ledsaget af vindstød, der rev flere telte
op og nogle blev endda revet midt over! Så det var en flok våde passagerer og
tjenestegørende, der vendte hjem. Jeg havde også været på civilt visit rundt på
det meste af den imponerende lejr og måtte også skifte til tørt arbejdstøj. Således
tørre kunne vi gå i gang med aftenens opgaver. En hel del af afdelingen havde
gjort tjeneste i løbet af dagen, men flere blev aftenen ud og vi var derfor
otte mand på værkstederne. M25 blev trukket ind over graven for en akut
reparation af foden til kompressoren, hvor gevindet var slået i stykker. Det
fik Lars O. løst med en solid svejsning. Gert, Jan og Carsten gav også M25 en
grundig opsmøring og oliecheck. Lars O. og Klavs savede jern op til bænkeben
til nok to stationsbænke. Jeg malede sikkerhedskæder og sammen med Klavs,
Carsten, Kjeld og Alexander fik vi løftet de tunge gulvplader ud. Næste gang
bliver der malet sort på hele resten af rammen. Alexander, der er i lære som
mekaniker var forbi for at se om vores klub var et sted, han kunne tænke sig at
være med i. Han fik i hvert fald set både rangering af M24 og M25 og kørsel med
E28 og syntes vist godt om det hele. Kenneth fik forklaret ham om M25 og alt dens
spændende mekanik. En del af aftenen gik med rangering og deslige, så det blev
en kombineret trafik og maskin-aften – og hyggeligt som altid… /Leif
|
M25 får opsmøring af Jan og Gert |
|
Henning har sandblæst lejekasser, så de snart kan males |
|
Jeg fik dog først malet kæderne |
|
Lars O. og Klavs saver bænkeben |
|
M24 kørt ud - gravgulvet af, M25 på vej ind |
|
Gulvet på C3 er også kommet af. Nu kan der males |
|
Kompessorstativet får svejst et ben |
|
M24 bliver kørt ind på værkstedet igen. Laderelæ skal skiftes |
Ingen kommentarer:
Send en kommentar
Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.