|
Klar til sommerens første togafgang 16. maj |
Siden sidste indlæg har der været flittigt arbejdet videre på M9, men nu afventes de nye aksler, der først skal drejes. Indtil da fortsætter jeg med afrensning, grunding og maling af undervognens forskellige dele. M45 er så kommet ind til eftersyn, men en gammel skade har længe gjort det vanskeligt at få motorhuset løftet af. Carsten og Kjeld har derfor adskilt motorhuset og får rettet buler og beslag ud. Et par rustne bolte knækkede i den operation og skal derfor bores ud. Det lykkedes denne mandag aften med noget besvær at få boret nye hulle gennem den kraftige ramme. Efter prøvekørsel med No3 i fredags var der et par småjusteringer, som Bo fik rettet denne aften. Så mangler blot en godkendelse. Gert har fået klargjort og startet vandbehandlingsanlægget og arbejder nu på at fastgøre låget på vandtanken, så der ikke flyver blade derind. Steen fik færdiggjort udskiftningen af de gamle stakitbrædder. Vi løb tør i lørdags. Jeg gav dem en omgang maling, så det hele ser pænt ud til første køredag den 16. maj. Benjamin og jeg fik da også opsat de tre bannere, så folk ved vi snart kører igen. /Leif
|
Lågene på vadbehandlingsanlæggets tank skrues fast |
|
De knækkede bolte i M45´s ramme erstattes af nye huller |
|
De nye stakitbrædder fik osse en omgang maling |
|
Nyafhentede pladedele til Sukkergris |
|
M45 uden motorhus |
|
Fronten har fået et gok tilbage i historisk tid. |
|
Nyt beslag påsvejses (26/4) |
|
Undervognen på M9 får et lag sort (19/4) |
Ingen kommentarer:
Send en kommentar
Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.