|
Beslaget afmonteres... |
Værkstederne har løbende været bemandet siden seneste opslag, men der har også været en del mødevirksomhed og så har Redacteuren ikke været så flittig ved tasterne på det sidste, men mon ikke vi er ved at komme op i omdrejninger igen? Den indendørs begrænsning på fem kunne lige netop overholdes denne aften. Jan var på opmålingsarbejde i vognhallen og er ved at forberede vognvedligeholdet. Carsten, Kjeld og jeg arbejdede på M9; Et modhold til det forreste, højre akselkassebeslag havde nok fået en nødtørftig reparation i sin tid på Højbygård papirfabrik… Så det blev hevet af og fik en genopretning. Det krævede en del forsøg at få det præcist på plads, men så blev det godt. Jeg støvede med stålbørsten på den modsatte side og fik afrenset undervognen, så Carsten kan vurdere om der skal udføres et par småreparationer og ellers er den klar til grunderen. Vi havde også hyggeligt besøg af Otto, der kom på visit og så om vi fik lavet lidt. En hyggelig aften med fem på Gården. Vi glæder os til vi måske snart må være nogen flere! /Leif
|
- og får en gedigen opretning. I forgrunden står en opstilling, hvor hjulet varmes op for at kunne få påsvejst et ekstra slidlag. Den kæmpe opgave er Lars O. igang med. |
|
Hele underdelen får en grundig tur med stålbørsten, så overfladen kan inspiceres og bagefter få grunder. |
|
Endnu en fintuning af beslaget er nødvendig. |
|
En fornyet test viser gode takter |
|
Så kan beslaget fuldsvejses |
|
Nydeligt og langtidsholdbart resultat. |
|
Bo er næsten færdig med den første drivtap til B3 |
Ingen kommentarer:
Send en kommentar
Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.