Nysgerrig efter mere!! Bliv aktiv i IBK

Nysgerrig efter mere!! Bliv aktiv i IBK
I IBK har vi godt kammeratskab og masser af interessante opgaver for alle!

mandag den 2. november 2020

Nyt fra maskinafdelingen #38-20 3/11:

 

Lidt aftenrangering, så fladvognen kan komme under portalkranen


Sidst fik jeg ikke skrevet, men M30 har været prøvestartet med succes, så det går rette vej. Der har også været arbejdet hårdt på at udbore driv- og kobbeltappene på Sukkergris hjulsæt. Denne aften kom de sidste to så ud. Det er god work out at få et hjulsæt på plads og afbalanceret under søjleboremaskinen! Der skulle også rangeres en omgang for at få fladvognen ind under portalkranen. Herefter kunne Steen komme med sit præcise målegrej og sammen med Kjeld og Carsten, så blev vejningen af vogn + bogier hurtig udført. Vægten skal bruges til ibrugtagningstilladelsen, der gør at vi kan anvende vognen til de tiltænkte formål og ikke bare trille ind og ud af værkstedet. Vægten var i øvrigt 1883 kg… Jeg fortsatte oprydningen af malerlager/ radioværkstedet, som efterhånden trænger til det og der blev også syslet andre steder på Gården – uden jeg fik noteret hvad. Vi klarede lige at overholde forsamlingsforbuddet på 10, men var dog fordelt over hele Gården…

Vognen klar til vejning. Det gik så stærkt, at jeg ikke nåede forbi

Hjulsættet skal stå plant under boret


For at undgå at boret "ruffler", bores gennem
 en karklud. Så lærte jeg det trick.

De udborede tappe

- og et af de tapløse hjulsæt

Sidste tap bores ud


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.