Særtogene kører flittigt på lørdage for tiden. Det betyder at arbejde på banen defineres af togenes køreplan. I dag gjorde det, at vi valgte at blive hele dagen på Brandhøj Station. Vi havde nyankomne dynger af knust beton at rydde op i samt diverse andre oprydningsopgaver på arealet. Det er en del af de opgaver, der også er på en bane i drift.
M 25 med særtoget på vej mod Fem Ege set fra sporviften foran opbevaringshallen. |
Vi hjalp med oprangering af særtoget, mens vi selv rangerede banetoget op. Vi kunne afgå før særtoget og nå ind på sporviften foran opbevaringshallen. På den måde havde særtoget banestrækningen for sig selv hele dagen. En del ældre redskaber blev løftet på plads i opbevaringshallen og anbragt betryggende, mens den gamle Salta varmede op udenfor. I mellemtiden havde særtoget sat gæsterne af og returnerede tomt til Hedehusgård.
Mens Salta-maskinen tog sig af at samle den knuste beton, læssede vi ballastvogne med den lille maskine og fik ballasteret sporet bag opbevaringshallen. I løbet af efteråret kan vi måske nå at justere sporet sammen med nogle af de steder på banen, der også trænger til et besøg af stoppemaskinen.
M 25 i fokus. I forgrunden rigges vores lille gravemaskine til. |
Med M 40 har vi hentet ballastvognene, som vi fylder med lidt af den knuste beton. |
Når vi har fyldt tipvognene, tømmer vi dem igen! De sidste rester fejes ud efter sporet bag hallen endeligt er blevet ballasteret. |
Dagen sluttede med justering af dæktryk på Salta-maskinen, der trods et byggeår midt i 1970'erne fortsat er i fin form.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar
Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.