I lørdags
var der møde i Mafd, hvor udført arbejde i 2018 blev gennemgået og opgaverne
for 2019 listet op og prioriteret i Etape 1, 2 og 3. Så er det klart til fremlæggelse
og vedtagelse på Generalforsamlingen den 2/3. Det var et fint møde med 10
fremmødte og livlig debat.
Inden
mødet var vi et par stykker, der fik arbejdet videre og malet på delene til E28.
|
Et par nygrundede smådele ligger på rammen af C523 - mens der drøftes hvordan den noget større opgave med at grunde rammen bedst gribes an... |
Mandag aften
var det så tid til at fortsætte arbejdet med maling af E28s mange dele; først
skulle dog grundes på de bogiedele, som Kjeld fik afrenset sidste mandag. Carsten
fik afmonteret de nye prøvemonterede banerømmere fra E28, så de også kunne
blive grundet. Den næste opgave for Carsten, Kjeld og mig blev at opskære en
dejlig stor stabel engangspaller, som vi havde fået lov at få fra de flinke staldbyggerfolk.
Det blev til en hel del ture med trillebøren. Undervejs fik Hans opgaven med at
reparere lyskilden, der pludselig valgte at opgive sin simple tjans… Nu er der
fint med optænding til damperen, når sæsonen går i gang til maj. I snedkeriet
var Vinter & Vinter tilbage og fik bl.a. færdiggjort værktøjsopbevaringskassen,
hvorefter de kastede sig over tilpasning af vognsiderne. Carsten gav en hånd
med transporten fra værkstedet. Lars O. reparerede værktøj fra Lars og jeg fik
malet batterikasse, låg og ballastplader til E28, mens Carsten og Kjeld fik
monteret den nye front og pufferplade. I motorværkstedet fik Jan skilt og
afrenset oliespaltefilteret fra D10 – der dog skal have en grundigere rengøring af
pladerne. Bjarne, Hans og Per fortsatte med samling af brændstofpumperne. Vi
var 10 mand på værkstederne denne aften.
|
Opskæring og transport af optændingsbrænde til damperen |
|
Opmåling og drøftelse af hvilke tilpasninger og mål de små sidestykker på C523 skal have |
|
Malergalleriet til E28: kasser, låg og plader hænger til tørre, mens man kan se E28 med ny puffer monteret. |
|
Adskilt og næsten afrenset oliespaltefilter til D10 |
|
D10-motor med monterede brændstofpumper |
|
Det er vigtigt med dokumentation! |
Ingen kommentarer:
Send en kommentar
Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.