M24 rangerer til perron og M25 står klar til at hente sine vogne. |
Så sært det er i år: Solen skinnede for en gangs skyld ikke fra morgenstunden. Men varmt og tørt er det stadig, og der er fortsat afbrændingsforbud. Så jeg kunne derfor ikke udfylde min tjeneste som fyrbøder-aspirant og fyre op under damplokomotivet. I stedet fik jeg den ære at påbegynde min oplæring som lokofører på M25 under Steffens kyndige vejledning, og vi startede derfor med en grundig gennemgang af lokomotivet og de punkter der altid skal kontrolleres førend nøglen kan drejes. Efter gennemgangen og lidt justeringer, så blev lokomotivet startet og mens vi ventede på at folkene på M24 fik trukket deres vogne ud og kørt til perron, fik jeg øvet lidt bremseteknik og blanket maskinen af, så den strålede i solen.
Vi hentede vognene og stod klar i udtrækssporet, mens dagens første, godt fyldte tog kørte afsted. Så kørte vi til perron og så kunne dagens ture ellers bare komme an! Solen kom skam også og det blev en varm dag i førerhuset - næsten som havde det været på damplokomotivet. Vi fik en herlig dag ud af det og jeg tror da nok jeg gennemførte dagen nogenlunde til kørelærerens tilfredshed :-)
mvh Tog-Leif
Rideklubben skal have ny stald og nedrivningsarbejdet forberedes |
M24 på dagens første tur. M25 venter i skyggen... |
Så er dagens "damptog" klar til afgang... |
Så glad ser en aspirant ud efter første tur :-) |
På sletten går hestene rundt - ret tæt på sporet og der udvises forsigtighed fra førerpladsen |
- Vi kom forbi uden forhindringer |
På Brandhøj må både vi og passagererne tålmodigt vente på M24 ;-) |
Klar til afgang fra Fem Ege på dagens sidste tur. Herlig dag! |
Ingen kommentarer:
Send en kommentar
Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.