Se sidste ugens beretning her:
De to lokomotiver lige hjemkommet fra dagens dont foran remisen. |
Bussen kørte som
død og kritte fra Welshpool for at vi skulle nå at se toget ankomme. Men
trafikken ville ikke lade os nå frem i tide, så da vi endelig ankom til Llanuwchllyn
og havde fundet et sted at parkere på de smalle veje og kom hen til stationen,
var vognene kørt i hallen – men lokomotiverne stod der stadig og vi fik derfor
både en hyggelig snak med det flinke personale og taget en masse billeder. I
vognhallen stod de lukkede vogene – der virkede velegnede til at køre med i regnvejr
;-) Vi fik lov at snuse rundt på hele området, så det blev et fint stop
alligevel. Så må man jo bare komme igen en anden gang!
Banen langs Bala
Lake er lidt over syv km lang og har sporvidden 2 ft. ( ~ 610 mm) og lokomotiverne
er primært Hunslet lokomotiver, der har kørt i skiferbrud. Banen har oprindelig
været normalspor, men få år efter sporet var taget op, så blev bygningen af
veteranbanen påbegyndt og den åbnede for trafik 1972.
Læs mere her: https://en.wikipedia.org/wiki/Bala_Lake_Railway
Efter besøget gik
turen til vores overnatningssted i Caernarfon.
Måske er der et ”Torsdagsbillede” af det i næste uge...
Den gamle jernbanebro kan ikke længere befares - men flot er den. Banen slutter derfor lige før broen. |
Sig navnet... Llanuwchllyn |
IBF-holdet beskuer de fine lokomotiver og får en snak med personalet |
Et Hunslet dieselloko foran vognhallen |
Banen har et forbavsende lille værksted - uisoleret og lidt til den rodede side. |
En bunke, der så ud til at have ligget der et stykke tid... |
- men de får bestemt udført fint arbejde alligevel |
Den fine, gamle stationsbygning med kiosk og café |
Stationen har et betjent sporskifteanlæg |
End of line... |
Det lokale busskur har farverig dekoration indvendigt |
Ingen kommentarer:
Send en kommentar
Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.