|
Den gamle tender fra Odin-lokomotivet køres til skafottet. Bare rolig. Det er en "pap-kopi" |
Aftenen i
maskinafdelingen startede lidt senere for os der havde kørt særtoget for Lykke
Marie, men andre var gået i gang med opgaverne, der denne aften var i den mere
destruktive ende; ophugning af materiel. Det var en tender-attrap, der i sin
tid havde kørt på Aalholm, der skulle opdeles i brugbart og ikke brugbart…
Primært kan bogierne genbruges – i første omgang til værkstedbrug – men også et
par flotte puffere, der oprindeligt stammer fra et ophugget Henchel-lokomotiv.
Resten var udført
i krydsfiner og en temmelig ringe, svejst vognramme. Delene blev derfor
splittet ad og opdelt i småt brændbart, til storskrald og skrotjern – samt de
dele, der kan genbruges. Carsten svingede en dygtig gasøkse, mens Kjeld og jeg
stod for sortering og bortskaffelse. Kenneth fortsatte det store arbejde med
vogneftersyn og ventede derfor på at vi kom retur med den ene roevogn, så den
kunne få en omgang. På snedkerværkstedet var Erik og Martin V. i gang, så der
blev både limet og savet flere lister til den næste omgang tag-buer. Hans og
Martin gennemgik M25 efter særtogsturen og fik fyldt en sjat diesel på.
Vi var 10 mand på Gården
denne fine maj-aften.
|
Jeg havde snydt ved at møde lidt tidligere og fik malet det meste af kedlen på Superfor-lokomotivet. |
|
Endelig kommer 1758 hjem, så den kan komme til eftersyn |
|
Den ringe byggede undervogn fra tenderen får med gas-øksen |
|
- og imens findeles finerpladerne og "fake"-nitterne, der var lavet af møbelsøm |
|
Snedkerne er igang med både tagbuer og flere lister |
|
Resterne efter massakren... |
Ingen kommentarer:
Send en kommentar
Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.