|
Bedford fra Nymølle parkeret efter sin sidste køretur ved egen kraft. Nu skal motoren bruges i M8 |
En ny veteranenhed
af en type, der er sjælden gæst i en togklub havde denne aften gjort sin entre
på gårdspladsen; en Bedford lastvogn, som er doneret os fra Nymølle Skærvefabrik. Den
har kørt rundt som servicevogn i grusgraven . På det sidste har den mest været
brugt til reparation af transportbånd, hvilket er noget kedeligere end
tidligere tiders tipvognstog. Meningen er dog ikke at vi skal til at køre i
lastvogn, men derimod kannibalisere motoren, som skal finde plads i M8, der er
en af de sidste overlevende ”Lus” fra Nymølle. Grusgraven havde – helt efter de moderne
managementprincipper – valgt at bruge samme motortype i alle deres enheder for
at effektivisere vedligeholdet. Lastvognen var transporteret pr. ladbil hertil,
da bremserne ikke længere er helt funktionsduelige. Motoren kører til gengæld
fortrinligt. Carsten havde stået for alt dette og var i gang med at tømme gammelt
jern og ballastgrus fra ladet, hvilket jeg hjalp med. Dette blev så afhentet
pr. tipvogn til senere genbrug. Resten af aftenen brugte vi sammen med Bo og
Peter, der også er med i Museumsudvalget, der arbejder på en opgradering af
vores udstilling i vognhallen. Vi holdt møde til 21.30 hvorefter jeg lige fik
grundet det afrensede motorhus på M25. De øvrige fremmødte havde også arbejdet
med maling og grunder, men jeg fik det pga. mødet ikke dokumenteret J Jeg fik dog talt 9 fremmødte
denne aften.
|
Carsten ved at adskille og sortere ladets indhold |
|
Selve årsagen til at få lastbilen er dens motor. Bemærk det flotte ledningsnet... |
|
M3 henter en tipvogn til at læsse overskydende skrot fra Bedforden i |
|
Skabelon under opbygning til No3s kedel-bagplade |
|
Sandkasser til M3 under grunding |
|
M25 motorhus og kontrollerdæksel grundet |
Ingen kommentarer:
Send en kommentar
Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.