|
Carsten svejser sandkasser til M3 (M15) |
Så kom
motor og dynamo tilbage på rette plads i M25! Denne aftens store opgave var at
løfte den samlede, meget tunge enhed ned på ophængene. Der er ikke ret meget
plads at give af, men med brug af talje og stabelløfter i flere små ryk, så
lykkedes det forholdsvis problemfrit. En lige så stor opgave fulgte med at få monteringsboltene
til at fange gevindene. Det krævede en masse små ryk i flere retninger for at
ramme hullerne præcist nok. Vi var næsten alle mand på opgaven i perioder, men
nåede også at måle advarselsstriberne op og sætte malertape på M30, men at male
nåede vi ikke. Peter fik til gengæld akselstumpen ud af det andet tipvognshjul,
så de er klar til en ny aksel. Poul og Lars fik frigjort en bolt fra et par
defekte slingrestyr til M25, så de er klar til at blive monteret. Mens Jan
gjorde M25 klar til at modtage motoren fik Per malet inddækningerne på M25 og Carsten
fik svejset de nye sandkasser til M15; snart M3. Så vi var 8 mand, der
arbejdede og som var enige om at gårsdagens hyggelige afslutning på sommersæsonen
havde budt på godt flæsk og prima øl…
|
Gamle og nye sandkasser. De skal nybygges for at kompensere for ændringen fra 600 til 700 mm sporvidde. |
|
M25 klargøres til motoren |
|
Et stabil ophæng fastgøres og stableren sættes i position til at kunne regulere vinklen,
mens motor og dynamo sænkes ned og skydes ind i førerhuset.
|
|
Mens motoren hænger i rette position, skubbes lokomotivet fremad |
|
Dynamoen på vej ind i førerhuset. Der er ikke meget plads til siderne
og der skal tages hensyn til rør og kabler.
|
|
Så står motoren korrekt og boltene skal finde deres gevind |
|
Peters hjul... |
|
Der tapes så striberne får de rette mål. |
Ingen kommentarer:
Send en kommentar
Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.