Så er
redacteuren tilbage på Bloggen efter en herlig ferie. Måske dukker der et
forsinket ”postkort” op en dag…
På værkstedet var det hektisk aktivitet,
herunder en reparation af et utæt olierør på M24, som derfor desværre måtte
udgå efter sin anden plantur i søndags. Det var heldigvis til at udbedre og
lokomotivet er klar til på søndag.
Bo og Peter prøvemonterede plader på No 3´s
kedel. Det ser desværre ud til at dem rundt fyrkammeret skal laves på ny, da en
del af hullerne ikke længere passer. Til gengæld overholder den nye kedel nu
alle specifikationer.
Der blev
også afrenset og malet dele fra dynamoen til M25, så den snart kan kobles
sammen med motoren og komme på plads i lokomotivet igen.
Carsten skar plader ud
til de nye værktøjsrum, som indrettes i de tidligere trin og jeg afrensede og
grundede undervognen på M30, så den snart kan få en ny omgang lokomotivrød. Drejeskiven fik også lidt mere sort, nu dækket
endelig er helt færdigt.
8 mand
på Gården denne aften.
Carsten skærer pladestykker ud til de nye værktøjsrum i M30´s trin |
Drejeskiven får lidt sort på det flotte, færdige arbejde.
Det var en lidt vanskelig tilpasningsopgave, som blev udsat i efteråret. For koldt og for vådt...
|
Pladen over fyrboksen og endepladen skal skæres på ny, så de passer bedre til den nye kedel. |
M24 prøvekøres og M30 får afrenset maling fra undervognen |
Blæserringen fra dynamoen får en omgang sort |
- og M30 får en omgang grunder |
Ingen kommentarer:
Send en kommentar
Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.