Der males "lokomotivrød" på undervognen og inde i de nye værktøjsrum |
Sidste mandag
blev undervognen på M30 grundet, men der resterede påsvejsning af sider på de
tidligere trin, så de kan anvendes som værktøjskasser. Det havde Carsten nu
fået fint udført og slutgrundet, så jeg kunne male begge sider med lokomotivrød.
Det pynter gevaldigt og samtidig nærmer sig tidspunktet for slutmontering af
trin. På M25 blev rotoren monteret på motorblokken i onsdags. Denne aften fik
vi forsigtigt monteret statoren ved brug af kran og lift og skåret gevind op,
så lakken kom ud af hullerne… Som det næste skal kulholder og endestykke
monteres. Så det nærmer sig et tidspunkt, hvor motor og dynamo kan komme retur
i lokomotivet. Peter fik målt op og forberedt udskiftning af en aksel på
ballasttipvognen, som trænger fælt til en ny. Lidt gæster kom forbi og blev
opdateret på alle projekterne og så endte vi aftetne i Damp af hvor Peter viste
sine egne, gode optagelser og fotos fra Anten-Gräfsnäs, hvor han og Lars lige
har været på besøg til deres ”Museibanans Dagar 2016”
Sådan var vi 9
medlemmer forbi værkstederne denne fine sommeraften
En god arbejdsstilling er vigtig |
Den tunge stator pakkes ud og løftes op |
med stabelløfteren positioneres den |
og føres forsigtigt på. |
Ingen kommentarer:
Send en kommentar
Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.