Mens jeg
gav vugge og bundstøtte fra No3 en omgang sort, så fortsatte Anders og Carsten
på det højre trinbræt til M30. Det er endeprofilerne, der arbejdes på. Efter den
sorte maleopgave var klaret, så gik turen til vognhallen, hvor arbejdet med
endevæggen lige skulle afsluttes ved at montere de øverste plader – og så var
det tid til at male hvid – eller lys grå på ydersiden af vindfanget. Her kom
Anders heldigvis forbi og gav en hånd med. Undervejs kom hele M25-holdet forbi i
vognhallen for at hente stumper til dynamoen. Den kan der arbejdes på mens man
venter brændstofpumpen retur fra reparation ude i byen. Det er stator for
kullene og bagdækslet, der står for tur i første omgang.
De skal
afrenses og efterses, før de kan genmoteres på dynamoen. 8 mand arbejdede på
Gården denne aften.
|
Endeprofil er tilpasset og kan fuldsvejses |
|
Prøvemontage af profilet på M30 trinbræt |
|
Toppladerne færdigmonteret på endevæggen |
|
- og vindfanget i nymalet udgave |
|
stator for kullene til M25´s dynamo på arbejdsbænken |
Men vi
er heldigvis ikke den eneste klub, der roder med smalspor. Se her en
præmierekørsel med Kastrup M8 i Dokkedal. Det er en stolt flok, der betragter deres
værk køre ud af remisen ved egen kraft. Det var i øvrigt her af
Vildmoselokomotivet no 3 stod opmagasineret i mange år før en privatmand købte
det og langt senere endte hos os i Hedeland. Se filmene og historien om renoveringen via Smalspor.dk her >> og
Remisens hjemmeside her:
Ingen kommentarer:
Send en kommentar
Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.