|
"Kedelvenderne" står klar på No3 |
Til
arbejdet med kedlen til No3 er der blevet fremstillet en ”kedelvender”, der er
klar til vi får et røgkammer retur fra valsning. Den skal anvendes til nemt at
kunne rotere hele kedlen, når der skal bores huller i røgkammer og rundt kedelens
kant til nitterne. Mikkel arbejdede også på en ”motorvender” – et motorstativ
til M25´s motor og Peter drejede dertil et par dele, der skal bruges dertil. M25-holdet
har nu gennemgået og fundet 4 gode topstykker med bedre godstykkelse end dem
der sad på. Der skal nu tilpasses ventiler m.m. så der er mange gode opgaver,
som venter forude. Carsten afmonterede hjulene fra deplorid-rammen og overlod det
til mig at få den lange vange klargjort til maling. Der måtte udvides lidt
kreativt for at få det emne sandblæst. Det lykkedes og aftenen sluttede med et
grundet emne. Carsten gik derefter i gang med at etablere trinbræt på M30. Lars
fik drejet på kædetandhjulene til T1, så de snart kan varmes på akslen. Således
fik vi 8 mand igen en herlig mandag aften til at gå med futtog! På lørdag er
der generalforsamling. Der kan vi opdatere listen med alt det vi nåede i året
der gik – og alt det vi ikke fik gjort…. Men der skal jo også være opgaver til
næste gang vi mødes J
|
Et motorstativ til M25 på hjul, så det er lettere at arbejde med motorrenoveringen |
|
Udvidelsesmodul til sandblæserkabinen |
|
Glødeskallen fra hele emnet skal fjernes for at give en god vedhæftning for grunderen. Ellers ruster emnet under malingen. |
|
Et før-efter sandblæsningsbillede af en vange |
|
Peter drejer en dims til motorvenderen |
|
Jan går i detaljen med tjek af topstykker til M25 |
|
Lars drejer af tandhjulet til T1. |
Ingen kommentarer:
Send en kommentar
Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.