Siden sidst vi gav en melding fra baneafdelingen er der arbejdet flere dage, så her kommer en lille beretning om, hvad vi har hygget os med i hvad, der normalt er en stille ferieperiode.
Nye sporskifter.
De nye sporskifter til Vinterrasserne er ved at tage form, og arbejdet med 1. fase er færdigt.
Det næste vi skal i gang med, er sideskinnerne der skal indgå i tunge- og mellemparti. Disse befinder sig på Brandhøj, og de kurvede skinner skal lige en tur i skinnevalseren, inden de kan samles med mellempartierne.
Det er en opgave vi løser ”ind imellem” de faste opgaver i baneafdelingen, da banens daglige drift er vigtigst.
Tre mellempartier – klar til næste fase. |
Mandag var det tid til at få støbt gulv i museumshallens østside, hvor der senere skal opstilles pallereoler. Forarbejdet med armering var gjort og kl. 14.00 kom betonbilen med den færdige blanding. Holdet bestod af brdr. Hein, Lars, Kenneth, Børge og Steen og vi fik fordelt de 6 m3 beton på lidt over en time.
Vi havde planlagt at køre betonen ind med tipvogne, hvilket var hurtigt og effektivt, og chaufføren var ellevild, da dette var en opgave han ikke var vant til.
Søren og Børge laver en sidste justering af sporet. |
Betonbilen er netop ankommet og første tipvogn holder i 'Pole position'. |
Første fyldning i tipvogn. Friskblandet beton lugter nu mere af en produktionshal på en fiskemelsfabrik end af en blanding af cement, grus og vand. |
Tømning af tipvogn gik overraskende let og var for det meste nemt at styre. |
En sidste finish – den sidste spand beton fordeles, og der var ikke 2 dl. i overskud. |
Årstal blev 'indgraveret'. |
Færdigt arbejde! |
Billeder af arbejdet blev sendt til den ferierende banechef, der straks kvitterede for indsatsen med en mindre donation på mobilepay til forfriskninger til støbeholdet.
// Peter.
Billeder leveret af Steen, Kenneth og Peter.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar
Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.