|
Tryklufttest af tæthed rundt gliderstokke og stempler på No3. |
No3
har nu fået monteret de nye gliderstokke og Bo testede derfor tætheden ved at fylde
8 bars trykluft i kedlen og køre frem og tilbage så langt slangen rakte. Det
var heldigvis så tæt som det skulle være. Maskinfolket tog sig af både M24 og
M25. M24 trængte til at få skiftet en brændstofslange, der var blevet utæt om
søndagen. En ny slange skal indkøbes. M25 overtog derfor dagens fire sidste
tog. Her blev det konstateret, at speedometeret på M25 ikke viste korrekt.
Flere tests indikerede at det var selve instrumentet, der fejlede. Der bliver
kigget videre på onsdag.
Med
et nystøbt gulv, så kan arbejdet med forberedelse til rejsning af spærbuer gå i
gang. Det indbefatter at fjerne brædderne fra endegavlen og se om spærtræ og andet
træværk stadig er godt og sundt. Heldigvis ser det indtil videre ud til at de
sidste 44 år er gået rimelig sporløst over taget. Byggefolket kan derfor
fortsætte arbejdet.
Museumsholdet
fortsatte med at bygge på monitorkasserne, samt flytte af banner og diverse
ophængning af plancher. Det skal nok blive godt!
Dagen
sluttede af med at fejre at Brian nu kan kalde sig togfører og i den anledning
gav en runde læskedrikke til alle mand. De blev nydt i dagens sidste
solstråler, mens vi alle kiggede på at Niels arbejdede… Jeg talte 15 mand på Gården
denne aften. En hyggelig og flittig en af slagsen /Leif
|
M24 bliver efterset for en utæt slange. |
|
Sporrillerne kan fritlægges og et stillads stilles op. |
|
M24 køres ned til værkstedet. Billedet er taget fra taget... |
|
herfra kunne arbejdet med monitorkasserne også betragtes |
|
Årsagen til opholdet på taget, var flytning af jubilæumsbanner til mere egnet placering. |
|
Alle nyder arbejdet. De kan se på det i timevis :-) |
|
Demontering af tagdele. |
|
Det ser heldigvis sundt ud. Bygningen er nu 44 år gammel |
Ingen kommentarer:
Send en kommentar
Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.