Lørdag var endnu et hold samlet på banen, og dagen kom til at stå i oprydningens tegn. Dagens mandskab udgjorde to mand – Børge og Peter, der sprang kaffen over og kastede sig ud i dagens opgaver.
Vi startede med fordeling af grusbunken ved drejeskiven, samt fjernede tre perronforkanter, der tidligere havde fungeret som støttevæg. Perronforkanterne tog vi med til Brandhøj, hvor de med tiden skal bruges til perronforlængelse.
På Brandhøj fik vi tilkoblet et sæt diplorier, da dagens egentlige opgave var oprydning i kurven ved km 4,0. Lige inden afgang blev vi kontaktet af en gruppe, der havde en ældre mand, som havde fået et ildebefindende under en gåtur. Gruppen var urolige for mandens helbred, og ville gerne have ham kørt til Rubjerg, hvor en bil ville hente ham med henblik på lægetjek. Vores arbejdstog er ikke beregnet på persontransport, men i dette tilfælde anså vi situationen som alvorlig nok til at bidrage med en hjælpende hånd. Manden, der var noget konfus og usikker på benene, blev bragt sikkert til Brandhøj og overgivet til et hold af bekendte, der bragte ham videre med bil.
Sølund set mod syd. Skiftet er nu forsynet med nye sveller, justeret og efterballasteret og dermed klar til sommersæsonen. |
Ingen kommentarer:
Send en kommentar
Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.