|
De vigtigste mål og tolerancer checkes på ventilhovedet til dampregulatoren. |
Bo arbejdede videre med reparation
af dampregulatoren fra No3 og drejde derfor først et værktøj, så selve
ventilhovedet kunne måles og evt. drejes af. Det viste sig dog ikke nødvendigt
og snart kan den blive genforenet med lokomotivet. Værkstedsremisen er fyldt op
med staver til det nye banehegn rundt den nye publikumsplads, så Klavs, John og
Carsten gik i gang med at male de første stakke med svenskrød. Brian forsøgte at reparere den lange motorsav fra Banevognen. (kom den til at fungere?) Jeg fik malet
bogierammerne med 2. gang sort, så der måske kan arbejdes videre med dem, mens
jeg holder ferie de næste par uger… Bagefter fik jeg repareret
spændingsregulatoren i Da7, så radioen igen kan tændes. Så viste jeg en gæst
fra GM-klubben rundt. De kommer på visit første mandag i september. Efterfølgende
gik der gartner i den; de vilde blomster, der havde forvildet sig ind i
perronsporet blev returneret til det grønne… Kjeld monterede et par solide
kanter til at holde lågen på drejeskiven. De gamle var ved at blive lidt for
møre… Vi var 7 mand på Gården denne aften, hvor det holdt tørt. /Leif
|
Der er nok stakitstave at gå igang med... De skal alle males |
|
Kanterne langs hullet på drejeskiven bliver solidt forstærket. |
|
Motorsav under reparation... I baggrunden bliver der malet |
|
De vilde blomster er vigtige, men de skal ikke lige stå midt i sporet... |
Ingen kommentarer:
Send en kommentar
Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.