Nysgerrig efter mere!! Bliv aktiv i IBK

Nysgerrig efter mere!! Bliv aktiv i IBK
I IBK har vi godt kammeratskab og masser af interessante opgaver for alle!

mandag den 24. juli 2023

Nyt fra maskinafdelingen #29-23 24/7:

De vigtigste mål og tolerancer checkes på ventilhovedet til dampregulatoren. 

 Bo arbejdede videre med reparation af dampregulatoren fra No3 og drejde derfor først et værktøj, så selve ventilhovedet kunne måles og evt. drejes af. Det viste sig dog ikke nødvendigt og snart kan den blive genforenet med lokomotivet. Værkstedsremisen er fyldt op med staver til det nye banehegn rundt den nye publikumsplads, så Klavs, John og Carsten gik i gang med at male de første stakke med svenskrød. Brian forsøgte at reparere den lange motorsav fra Banevognen. (kom den til at fungere?) Jeg fik malet bogierammerne med 2. gang sort, så der måske kan arbejdes videre med dem, mens jeg holder ferie de næste par uger… Bagefter fik jeg repareret spændingsregulatoren i Da7, så radioen igen kan tændes. Så viste jeg en gæst fra GM-klubben rundt. De kommer på visit første mandag i september. Efterfølgende gik der gartner i den; de vilde blomster, der havde forvildet sig ind i perronsporet blev returneret til det grønne… Kjeld monterede et par solide kanter til at holde lågen på drejeskiven. De gamle var ved at blive lidt for møre… Vi var 7 mand på Gården denne aften, hvor det holdt tørt. /Leif

Der er nok stakitstave at gå igang med... De skal alle males


Kanterne langs hullet på drejeskiven bliver solidt forstærket.

Motorsav under reparation... I baggrunden bliver der malet

De vilde blomster er vigtige, men de skal ikke lige stå midt i sporet...




Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.