|
D13 på værksted til eftersyn og rep. af venstre baghjul. Bagved C3 og til venstre C4 endnu umalet |
M30 er nu klar og kørt ud fra værkstedet igen. I
stedet er D13 er kommet ind over graven. Sidste efterår ”punkterede” venstre
baghjul – det dæksel, der sidder på akslen, havde løsnet sig og var faldet af. Heldigvis
blev det fundet igen og gevindet skal blot have en reparation. Det ser dog også
ud til at der er sket noget med lejet og andet. Carsten og John – og flere andre
tog derfor både det raske og syge baghjulsarrangement i syne for at afklare
bedste udbedringsmetode. Fortsættelse følger…
Lars O. svejsede de nye fjederplader i bogie 5 og
Carsten fik boret et hul deri.
Jeg fik grundet og malet sider og endegavle på C4, så
bænkholdet snart kan komme videre med montagen. Jan D. kastede sig i stedet
over maling af trinbrædder samt delene dertil, mens Jan og Bjarne deltog i analysen
af D13. Fritz gik videre med dele til M9, mm. Vi var 11 mand på Gården denne
aften, hvor der blev lovet en masse sne nu og i de kommende dage. Der kom ikke
noget mens vi var der… /Leif
|
Bagakslen går ind i et kardangear, så der er en del mekanik |
|
Endegavle og sider på C4 er grundet og få en ny omgang grøn |
|
Gangbrædderne får endnu et lag sort |
|
Fjederpladerne påsvejses bogie 5 |
|
og efterfølgende skal hul til vandafledning bores op |
Ingen kommentarer:
Send en kommentar
Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.