På trods af et par afbud var der mødt et stort hold frem til dagens aktiviteter i Baneafdelingen. Vi delte os derfor i to hold, så der kunne arbejdes med forskellige opgaver på banen.
Det ene hold bestående af Claus B og Brdr. Hein kørte på Brandhøj for at læsse ballast til sporjusteringen foran vognhallen. Peter blev sat af på Stenager trb., hvor han skar perronstøvler ned, så de passer til den kommende perron. Samme sted blev den oprindelige svelleperron fjernet i ugens løb, og der er nu klar til sætning af en ny perron med forøget længde.
Stormen Otto passerede landet natten til lørdag og havde revet en port op på vognhallen på Hedehusgård. Et par facadeplader var flået af denne, så Steen og Rasmus tog sig af reparationen. Lars og jeg arbejdede med understopning af sporskifte 115, og det lykkedes at få det færdiggjort i løbet af dagen.
Søren og Claus B. fik hentet endnu et læs ballast, og med dette tog kom også det flotte førerhus til D8. Ved hjælp af en talje fik vi løftet det over på underdelen i løbet af eftermiddagen, og nu begynder man rigtig at kunne se resultatet af mange års arbejde primært udført af Søren.
Benjamin kiggede også forbi og fik monteret en tidsskriftshylde i Damp Af samt en ny tavle med afgangstider ved kiosken.
Næste lørdag afholdes afdelingsmøder i Bafd og Bygningsgruppen, hvorefter vi formentlig tager til Stenager og begynder på perronmontagen.
Steffen
Stormen havde flået et par plader af den ene port |
Der læsses ballast bag hallen på Brh st. (SH) |
Steen og Lars er ved at montere de sidste par laskebolte i spsk 115. |
Søren gør klar til løft
|
D8 skubbes ind under førerhuset |
E28 skubber D8 ind i værkstedet (SH) |
Ingen kommentarer:
Send en kommentar
Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.