Vi havde i løbet af ugen afholdt et teams-møde, hvor vi havde en snak om vinterens arbejdsprogram. Som vanligt med stor talelyst og mange visioner.
Vejrudsigten havde lovet gråvejr og sludbyger, og DMI holdt hvad de lovede. Banechefen havde lovet sig væk til trafikafdelingen denne dag, hvilket betød, at vi kunne vælge frit mellem arbejdsopgaverne på den udsendte mail.
Steen, Claus B, Søren
og Peter trodsede vejrguderne og kørte en tur til Brandhøj efter det første
juletog, hvor vi læssede 2 nye deplorider som skal omspores fra normalspor til
brug for den nye Storebæltsvogn.
Projekttegning vedr. ny fladvogn. Vognen har oprindeligt været brugt i forbindelse med tunnelbyggeriet under Storebælt |
Vel ankommet til Hedehusgåden blev den første deploride kørt ind i remisen for montering af nye akselstyr til hjulene.
Normalspors-deplorider - store og tunge |
Nye akselstyr til at montere hjul på deplorider De nye akselstyr er konstrueret således, at selve deploriderne bliver ca. 15 cm lavere end dem vi har i dag – hvilket er godt for læssehøjden |
De gamle hjul afmonteres |
De nye akselstyr er linet op. |
Akselstyrene svejses fast på deploriderne, hvorefter de gamle afskæres. |
Claus B. svejser på livet løs, og dette arbejde fortsætter vi med på lørdag, hvor vi måske kan blive så mange, at vi kan dele os i to hold og få lavet forberedelser til juledagenes banearbejder.
Peter.
Fotos: Søren.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar
Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.