En uge med arbejdsindsatser på alle hverdage er ved at være til ende. Der har været arbejdet med skinneflytning, men særligt med opfyldning af perron og oprydning i jord- og grusdynger, samt på stolperne til banestakittet er der sket fremskridt. Ved siden af har vores dedikerede betonhold bygget støttevæg ved billetsalget.
Efter mandagens indsats med skinnetransport og klargøring til sporlægningsarbejdet lørdag og faststøbning af stolper til banestakittet, fortsatte arbejdet med opfyldning af perron de næste dage. Derudover har aktive medlemmer grundet alle stolper og påbegyndt påføring maling stolperne. Ikke så snart var malingen tør, blev der boret huller som forberedelse til montering af trædelene. Ved billetsalget er der i ugens løb opbygget væg af fundablokke, blokkene er udstøbt med beton og der er monteret stolper til hegn af skinnestumper. Alt sammen for at sikre let adgang til billetsalget for personalet og for at lede passagerer sikkert ind på perronen.
Det må være ord nok for dette indlæg - lad billederne tale for resten. Der er nyt fra baneafdelingen igen i morgen om alt flasker sig!
Claus B lægger endnu en grabfuld fyld i perronens nordligste del. Det varer ikke længe inden perronen er rigeligt lang til vores nuværende toglængde. Foto: Lars Lützow. |
Steen er i færd med at bore huller i en af hegnsstolperne. Foto: Rasmus Brandt. |
Hans svinger penslen! I baggrunden prøver en privat entreprenør at holde trit med HVB's tempo. Selvom de støver lidt, er det en kamp, de ikke kan vinde! Foto: Rasmus Brandt. |
Ingen kommentarer:
Send en kommentar
Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.