|
Den sandblæste og grundede bogieramme ankommer til værkstedet og skal nu males sort.
|
Vi var flere der stadig var godt mætte efter
gårsdagens hyggelige Stegte Flæsk afslutningsarrangement – selvom sæsonen slet
ikke er slut endnu. Der skal køres sommertog lige til den 4. oktober – og så
efterårstog efterfølgende. Det har vi ligegodt aldrig prøvet tidligere.
Steen havde afhentet den sandblæste og grundede
bogieramme med hans store trailer. Den hentede Peter ved overkørslen og kørt
helt ind i værkstedet hvor vi var fire mand klar til at bære den ind til
arbejdsområdet. Per Børge var ellers godt i gang med at montere kabler i
førerrummet på M30, men måtte lige rykke til siden mens vi bar rammen forbi… Så
kunne arbejdet fortsætte. Kjeld og Carsten gik så i gang med at bore endnu
flere nitter ud af forreste vandkasse på Sukkergris. Til det blev brugt en
trykluftdrevet vinkelboremaskine, hvor der kan anvendes modhold. Det gør den
temmelig effektiv, når først rutinen er der. Jeg forsøgte at fremstille indhold
til en kulkasse på Superfos med fugeskum og tålmodighed. Spændende at se hvor
meget det er vokset, efter jeg lod kassen stå og passe sig selv… Efterfølgende
fik jeg mærket kabler op og monteret de sidste beslag på førerhuset. Der er nu
monteret en føler, som holder skærm, lys og lyd på lokomotivet tændt ca. 30
minutter efter bevægelsessensor er aktiveret. Vi var 8 mand der syslede på
Gården denne aften.
|
Per Børge ved at montere tændingslåsen på M30
|
|
Der er udarbejdet grundig dokumentation over kablingen
|
|
Forberedelse til arbejdet i gang
|
|
Vinkelboremaskinen sat i spænd
|
|
Mens der bores, så spændes kontra på skruen, så trykket på borestedet fastholdes
|
|
Resultat af mange timers arbejde med boremaskine |
Ingen kommentarer:
Send en kommentar
Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.