Martin og Erik i gang med opmåling af plade til monitorkassen.
I forgrunden afrenser Jens krydshovedet, så det bliver maleklart.
|
I lørdags fik Carsten og Anders givet Superfos-lokomotivet den store tur med varmtvandsrenseren, så både sider og forreste hjulsæt var derfor klar til grundig afrensning af de sidste sager, det varme vand ikke fik bugt med. Meget af aftenens indsats gik derfor igen til Superfos’eren; Ny mand på holdet er Jens, der gik på en afrensningsopgave ved krydshovedet med krum hals og jeg fik afrenset forreste hjulsæt, så det snart er klar til grund- og slutmaling. Den højre side fik også grunder, så den nu er maleklar. Kenneth gennemgik de store glidelejer fra begge hjulsæt; Martin og Erik fortsatte opgaven med at bygge en monitorkasse til strækningsfilm. Carsten og Steen fik rettet forreste banerømmer op i pressen, og inden da havde Steen og Lars fået monteret spejl på minigraveren, så der bliver bedre overblikved skovlen. Lars O. fortsatte med at bygge fjederkurve til den nye serie bogier. Peter arbejdede på at færdiggøre pakningsskiftet på Vildmosen og fremstilling af en ny kile. Per og Hans samlede det gamle stationsurværk, så det bliver spændende at se om det kommer til at spille igen. Og så er reservedelene til M30 ankommet, så den opgave også kan fortsætte. Der er nok at se til og så er det jo herligt at der kommer flere hænder til! 12 mand syslede på værkstederne denne aften.
Det afrensede hjulsæt skulle også have en
tur med stålbørsten for at blive maleklart.
|
Efter børsten havde været forbi akslen, så dukkede disse tal frem |
Lars O. svejser fjederkurve |
Pers næsten færdige stationsurværk |
Front-banerømmer en tur i pressen |
Grundet og maleklar side |
Lækre reservedele til M30´s motor |
Ingen kommentarer:
Send en kommentar
Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.