Uge 42 har været præget af efterårskørslen. Men der er også udført opgaver på både værksted og bane. Mandag aften blev der monteret tavle med udtag for 230 og 400 V på el-værket. På C 523 blev toplisterne på sæderne tilpasset og monteret.
Mandagens indsats i værkstedet resulterede også i et drejet rør til
forlængelse af rabatskovlen til brug for oprensning af grøfter og
etablering af afvanding langs banen.
|
Toplisterne er monteret med skruer fra undersiden og der er dermed ingen synlige skruer i toplisten. Et flot arbejde. |
I løbet af ugen blev der også foranstaltet afhentning af skrot. Det giver en smule indtægt og er med til at holde Hedehusgården i pæn stand.
|
Tæt på fuldt udlæg på kranen! En professionel skrotchauffør tømmer en af vores skrotvogne. |
Lørdag var der aktivitet i både maskin- og baneafdelingen, ligesom trafikafdelingen var travlt optaget med togkørsel. Mens Kjeld, Carsten og Steen arbejdede med M 12 og M 40 ved remisen tog Lars og Claus første tog til Brandhøj for at hente en glideplade til et af de britiske skifter foran museumshallen. Imens slog John græs omkring museumshallen.
|
Et af efterårstogene passer vognhalsbanegården, mens der arbejdes på et af skifterne, hvor en knækket glideplade skal udskiftes. Vejret var godt og togene fint besatte. |
|
Lars borer den knækkede bolt ud af den britiske glideplade til et af skifterne foran museumshallen. |
|
John fik slået græs på arealerne omkring museumshallen. Det må da være sidste gang i år? |
|
M 30s motorhus er afmonteret. Perkins-motoren skal udtages for at få en større overhaling. |
|
Kjeld højtryksrenser M 12, der var stærkt trængende til en grundig rengøring. M 12 er på værksted for en reparation af koblingen. |
Ingen kommentarer:
Send en kommentar
Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.