Askekassen under tilpasning med begrænset plads omkring til at arbejde på |
Bo og
Lars var allerede godt i gang med at montere og tilpasse den nye askekasse til
No3, da jeg kom til Gården. Det ser godt ud. Carsten var også ved at bore hul
og skære gevind i vægtplade nr. 2 til E28. Den første ligger allerede på sin
plads i batterikassen. Pladerne forøger lokomotivets vægt med hver 100 kg. og giver
desuden en forbedret stabilitet og trækkraft. D10-motorholdet kom også
fuldtalligt og fik honet alle cylindre, for derefter at genmontere de eftersete
stempler. I snedkerværkstedet fortsatte Vinter og søn med opskæringen af
terrassebrædder til fremstilling af nye sædelister, samt afpudsning af
håndlister. Imens gik museumsafdelingen – Kjeld og jeg – i udstillingshallen og
opsatte nye fotobannere, samt en lidt høj øvelse med at flytte reklamen for
juletoget op på endegavlen – indenfor. Så alle 12 mand på Gården var fuldt
beskæftiget denne aften.
E28 batterikasse med plade nr. 1 i bunden |
- og plade nr. 2 under behandling |
Opskæring af brædder i passende længder
- herefter skal hvert bræt deles til tre lister
|
et af de nye historiske bannere i udstillingen |
Reklamen for juletog er i stedet kommet højt til vejrs |
Nyhonet cylinder på D10-motor |
Stemplerne monteres igen i blokken. 2 kom retur denne aften |
Ingen kommentarer:
Send en kommentar
Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.