Lars svejser endnu en trækstang til brug for BAfd |
Da et
flittigt arbejdshold i lørdags fik både motor og dræsine ud af værkstedet, så
brugte Erik, Martin og Carsten aftenen på at gøre værkstedet klar til det
næste, store projekt med træarbejdet på GM32. Maskinerne blev testet og flyttet
rundt på.
Det samme i motorværkstedet, men her var Hans og Lars også i gang med
at få snekkehjulet monteret på akslen. Et arbejde, som vi var flere, der både
iagttog og hjalp med ved. Der skulle drejes mange gange med gaffelnøglen…
Niels
har færdiggjort de flotte bøsninger til træhåndtagene, som Kjeld skal dreje til
brug for ”juletræet” og fortsatte med at fremstille en sikkerhedsskærm til
drejebænk og fræser. Kjeld målte Superfos-lokomotivet op, så der kan blive bestilt
den rette mængde maling og jeg fortsatte med afrensningsarbejdet inde i
førerhuset. Det er tydeligt at der oprindeligt har været to-farvet på siderne. Lys
grå øverst og gul nederst. Vi gik også i gang med at fjerne sædet og bremsehåndtag,
så der kan afrenses og males ordentligt. Lars O. svejsede imens endnu en flot trækbom
til baneafdelingen. Vi var 11 aktive denne kolde februaraften. Godt vi har
varme på!
Husk at vores
Generalforsamling på lørdag 3/3-18 bliver afholdt i Taastrup!
Ved stålbørstens hjælp kommer den gule farve frem under den grønne |
Niles har drejet et par flotte bøsninger til træhåndtagene |
Før arbejdet med E28´s drivaksel går i gang > |
Akslen er pudset af og noten placeres |
Med forsigtige slag slås delene på plads
- og suppleres med slag fra en stor kobberhammer
|
Herefter skal alle bolte strammes med en jævn rytme og mange gange,
mens emnerne finder deres plads tæt sammen
|
Kontrolmålingerne er tilfredsstillende. Snekkehjulet sidder i midten! |
Ingen kommentarer:
Send en kommentar
Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.