Også
denne mandag var Lars og Kenneth P allerede i gang med årets
vognvedligeholdelse; turen er nu nået til motorstammens melisvogn – hvor nu også
dørene glider frit og ikke længere binder. Ellers får den samme tur som de
andre med kontrol af mål for slid, efterspænding over det hele og skift af olie
og filt i glidelejerne på bogierne. De to seje herrer fortsatte til længe efter
vi var færdige med aftenkaffen… M4 motorholdet har atter fået motoren anbragt
på stativet og brugte bl.a. aftenen på at tilspænde stagboltene korrekt på den
nye toppakning ved at følge den originale vejledning fra Bur-Wain. I onsdags
fik Hans malet M4 i sort og denne aften blev greb og håndtag sandblæst og
grundet. Jeg fik den sorte opgave at afrense T1 indvendigt for Tectyl, som i
hine tider var blevet påført som rustbeskytter. Det skal af for at vi kan få
den sandblæst ordentligt ude i byen, nu den nye bundplade er blevet nittet
fast. Niels fik ryddet pladsen i snedkerværkstedet, så vi kan få de nye kragarmsreoler
sat op – dvs. indtil videre kun den ene. Den anden er ikke leveret –endnu. Vi
var 8 myreflittige folk på alle værkstederne denne aften.
M4 - nu delvist tilbage i oprindelig farve - sort. |
En håndfuld løsdele til betjening og bremsetræk får grunder efter sandblæsningen |
Stagboltene strammes med momentnøgle efter anvisningen |
Der er Jan, der har noderne og Bjarne, der spiller med instrumentet |
Måske synes de i sin tid det var en god idé med Tectyl. Jeg synes det er helt sort... |
Samleanvisning til kragarmsreolen til snedkerværkstedet |
Ingen kommentarer:
Send en kommentar
Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.