|
Lejer og hjul på bogierne tjekkes for slid og smøres op alle vigtige steder. |
Lars og Kenneth P gik i gang med årets vognvedligeholdelse og fik tjekket bogier, strammet skruer og bolte, samt smurt lejer og andre slidpunkter. De to flittige folk fik gennemgået tre vogne fra motorstammen denne aften.
Motorholdet fortsætter deres flittige arbejde
for at få den fine Bur-Wain motor på ret køl igen. Denne aften blev bl.a.
stempler og plejlstangslejer tjekket og gevindbolte renoveret. Sidst på aftenen
kunne indsatsen afsluttes med montage af bundkarret, så motoren kan komme
tilbage på sit nye stativ. I mens fik Hans sandblæst og grundet holderen til
køler, Bagefter fik vi sammen afrenset undervognen for rust og grundet den, så
den kan få en omgang sort, der var M4´s oprindelige farve.
Inden dette fik jeg
afrenset og malet røgkammeret på No 3 s kedel med en varmefast zinc-holdig
specialgrunder. Carsten fik afmonteret motorophænget fra T1, så det kan blive
sandblæst separat, når resten skal have en omgang. Inden da skal der dog nittes
en bundplade fast. Nitterne er dog i restordre lige nu… Per M lånte vores drejebænk
og arbejdede på en hel stak drejeskiver – dog i en mindre sporvidde end vores…
Vi var 9 mand, som arbejdede flittigt på
værkstederne denne aften.
|
Gravrust fra motorophænget slibes væk. |
|
Røgkammeret har fået grunder. Næste omgang er sort maling. |
|
1. vogn klar, næste vogn hentes til værkstedet |
|
Undervognen på M4 afrenses før grunding |
|
Detalje iagttages... |
|
Der skal godt med vaselinesnask på pakningen... |
|
Bundkarret næsten på plads igen :-) |
Ingen kommentarer:
Send en kommentar
Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.