På denne
dejlige efterårsaften var der igen travlhed på værkstedet; der er i ugens løb
arbejdet på M25 og denne aften blev der monteret endnu flere dele. Der blev
desuden afrenset og malet i motorrummet, beslagene til
vibrationsstabilisatorerne blev sandblæst og forberedelserne til etablering af
elektrisk patron til motorforvarmning påbegyndt. Afrensning af maling udvendigt
på motorhuset med stålbørste og sandpapir blev udført, så det er klar til en
omgang grunder.
De nye
sandkasser til M3 (tidl. M15) blev fuldsvejset, der blev monteret sandingsrør, slebet
til og den første kasse fik en omgang grunder indvendigt. M30 fik fri denne
aften, men i onsdags fik Hans færdigmalet de gul-sorte markeringer på
hjørnerne. Næste opgave bliver striberne langs trinbrædderne. Jeg fik ikke set
alt hvad der skete, for jeg sad ude på motorhuset og støvede… Men jeg talte 9
mand på Gården i løbet af aftenen.
|
M25 motorhus ude i det fri for en grundig afrensning |
|
Arkæologen finder blå maling - et levn fra tiden ved Saxkøbing Sukkerfabrik |
|
Kontroller-inddækning får en omgang maling |
|
En sandkasse får maling. I baggrunden er den næste under behandling |
|
Nymalet gulv under motoren. Kabelvej til motorforvarmer undersøges |
|
Nygrundede håndtag |
|
Gammel og ny sandkasse - ændret fra 600 til 700 mm |
Skønt at se Saxkøbing-blå på håndbøjlerne! Jeg har taget det ad notam til den tid kommer, hvor jeg skal bygge et lokomotiv i Saxkøbing-farver til Nystrup Grus.
SvarSlet