Bo og
Carsten har hen over påsken arbejdet videre med røgkammeret til No3. Der er boret
endnu flere huller, samt nittet og denne aften blev de sidste af de store
nitter banket i. Bagefter blev de planeret med overfladen. Arbejdet fortsætter
med rammen til røgkammerdøren, der også skal varmnittes på. På motorværkstedet,
hvor motoren til M25 nu står på et mobilt motorstativ, hvilket kom til gavn da
topstykkerne skulle tilbage på motorblokken. For at få topstykkerne ført lige
ned over alle stagene, blev de hejst ned med kranen henne ved drejebænken. Jeg
afsluttede den oprydningsopgave som bl.a. Bo havde påbegyndt i Damp a´ således
at flere års ophobet papir og bladmateriale nu er ryddet op. Dejligt, hvis
dette kunne fastholdes en tid…
7 mand på
Gården denne aften.
|
Før hver nitning placeres dette trykluftstyrede modhold præcist ud for hullet |
|
Nitten opvarmes jævnt og |
|
til nitten er rødglødende |
|
Nitten placeres raskt i hullet og modholdet presser den gennem |
|
hvorefter nitten bankes flad og udfylder undersænkningen |
|
til sidst jævnes det overskydende materiale ud med en vinkelsliber |
|
Desværre fik jeg ikke set og taget foto af topstykke-montagen... |
|
- idet jeg foretog en grundig oprydning af vores kontor-bord |
Ingen kommentarer:
Send en kommentar
Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.