Bo og Carsten borer her et af de de mange huller mellem kedel og røgkammer |
Den
nyvalsede plade, der skal blive til nyt røgkammer på No3, ankom forleden og
derfor var Bo, Carsten og Mogens mødt ind på mandagsdagholdet for at komme
hurtigt i gang med at bore de mange huller hele vejen rundt langs kedlen. Her
kom den nye kedelvender til sin ret og fungerede godt. Så først på aftenen var
alle huller boret og monteret med midlertidige bolte. De skal efterfølgende
udskiftes med varme nitter! Rammen til røgkammerdøren blev prøvemonteret.
Mogens
fik også påbegyndt opgaven med at montere trinbræt på M30 ved at udforme og
svejse en del beslag. M25 holdet (Jan, Per, Poul og Bjarne) fik
tætningsafprøvet endnu 2 topstykker og har nu valgt 4 gode ud af flere mulige.
Næste opgave bliver at tilpasse ventiler med ventilsæder med kaborundum-slibning
og et ”indianerhåndtag”… Jeg fik afrenset og grundet den sidste vange til
deploriden, så den snart kan samles færdig. Lars arbejdede videre på
kædehjulene til T1. Der var flere folk på Gården denne aften, men det blev uden
at få arbejdstøjet på for der var sikkerhedsprøve for et par af vores nye,
flittige medlemmer. De bestod selvfølgelig begge med 0 fejl og kan nu deltage
fuldt ud i trafikafviklingen på banen. 13
mand var på Gården denne aften.
Man ser her kedelvenderen i funktion |
Alle huller mellem kedel og røgkammer. Næste runde er huller til rammen for røgkammerdøren. |
Råmaterialet for trinbræt til M30. Mogens svejser monteringsbeslag. |
Sidste vange sandblæses |
Tætningsprøve med vand af endnu et topstykke til M25. |
Ingen kommentarer:
Send en kommentar
Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.