Planlægning af dagens arbejde, der starter ved drejeskiven... |
Da denne
mandag var 2. påskedag, så var det nærliggende at flytte lørdagens Bafd til her,
da medlemmerne den lørdag i stedet sad bænket rundt de fyldte påskeborde hos familien… Men
arbejdet skal jo gøres og et fint fremmøde viste da tydeligt at der også var
stor behov for at få rørt sig efter den megen mad. Det sørgede Steffen så for i
rigeligt grad, da dagens arbejde var at understoppe og efterballastere spor 3
efter udvekslingen af sveller sidste gang. Jeg havde min wingman Philip med og
vi sørgede for at fremføre banetog og tipvognene med ballast; udover at betjene
et par flittige skovle og koste sammen med den nu frigivne formand og flere
andre. Om søndagen havde det været regnfuldt, men denne dag skinnede solen det
meste af dagen – sammen kraftig blæst. Andre fremmødte sørgede for oprydning og
rengøring i Damp a og kontoret, da klubben får fint besøg i morgen. Mere om det
senere… Da dagen var til ende, så var sporet fint oprettet og færdigmeldt. 11
mand blev set på Gården denne dag, hvor der samtidig fandt et ridestævne sted –
men som altid får vi tingene til at fungere. Så vidt vides holdt Mafd lukket
denne mandag aften… Vh Redacteuren
De to ballastvogne hentes |
Lars stopper - det gør han ofte... men her bevæger han sig samtidig :-) |
Peter graver sig ned under sporet - for at placere en sporløfter |
Ballasten køres til spor 3 |
Det fine efterbehandlingsarbejde betragtes grundigt |
Sporhøjden skal udmåles præcist, så perronhøjden stadig passer :-) |
Næsten færdigstoppet oppe ved vejen |
Dagens arbejde afsluttet og set nede fra drejeskiven |
Ingen kommentarer:
Send en kommentar
Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.