|
Det nuværende og meget udskiftningsmodne hegn ved enden af spor1 |
På
lørdag er det Bygningsdag – HUSK AT tilmelde dig! – og derfor skulle der
fremstilles staver og løsholter til et nyt banehegn rundt udtrækssporet. Se ovenstående foto
hvorfor … Carsten, Mikkel og jeg gik først i gang med at skære de 9 stk. 5,40
lange løsholter i 15 graders smig. Mikkel og jeg fortsatte med at udskære de 28
4,20 lange terrassebrædder ud til stave, hvilket krævede 140 korte og 336 lange
ture med saven. Nu mangles der blot at spidse toppen af staven med to snit i 45
grader.
|
Forlægget for det nye banehegn er set på Esthervej ved Hellerup station |
|
Vi faldt ikke i staver mens vi arbejdede! |
|
5,40 gennem saven med 15 graders smig som output |
|
fremstilling af 4 sække savsmuld igang... |
Carsten
og Poul fortsatte med klargøring af M24 reservemotoren og fik bl.a. samlet
vandpumperne med nye slangestykker.
|
Poul som slangetæmmer! |
|
En drilsk bolt placeret på bagsiden af pumpen op mod motoren krævede noget af Pouls specialværktøj fra fly-maskinerne... |
Imens klargjorde Jan og Per
M24 til sæsonens kørsel og gennemgik herunder kontrolleren som fik fedtet de
bevægelige dele, så betjeningen nu går som smurt J Det er vist ikke gjort så grundigt
siden hovedrenoveringen i 2005. 9 mand kiggede forbi Gården denne aften.
|
Kontrolleren på M24 indeholder et væld af kontakter og bevægelige led, som trængte til smøring. |
Ingen kommentarer:
Send en kommentar
Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.