|
En række huller bores for at svække akselstumpen |
|
Kraftigere værktøj tages i brug! |
|
Endelig glider akselstumpen fredeligt ud af hjulet |
|
- så fortsættes der med afdrejningen af næste hjul |
For at
få akselstumpen ud af det første nydrejede hjul til M9, borede Carsten en lang række
huller i stumpen for at svække den. Så bar vi den over til pressen og trykkede
med de maksimale 40 tons uden at det rykkede noget. Der blev boret noget mere
materiale ud og op i pressen igen – igen uden held. Så bar vi hjulet udenfor og
Bo førte en ildsav over stumpen. Så op i pressen igen og så kom det sidste
stykke aksel endelig ud. Ved næste hjul blev der skruet op for bor-diameter,
men stadig uden det ønskede resultat, så vi må fortsætte metodeudviklingen næste
gang. Så kan det være at det går perfekt med det sidste hjul… Peter, Bo og Lars
fortsatte med afdrejningen af det tredje hjul og fik stukket den ene aksel-ende
af.
|
Erstatningsmotoren til T1 oppe i god arbejdshøjde |
Jan, Per
og Bjarne arbejde med adskillelsen af både den gamle og erstatningsmotoren til
T1. Fra den gamle skulle hjemtages et par vitale dele, som skal flyttes over på
den ”nye”. En passende arbejdsplads blev etableret på et par bukke og med
stabelløfteren som kran, blev motoren hævet så bundkaret kunne komme af for
afrensning og tjek af motorens indre tilstand.
|
Godt gang i værkstedet. No3 står nymalet til højre... |
|
Per fremviste sit seneste modelprojekt med lyd og lys. |
På No3 fik
jeg slebet og malet dækket, samt forreste puffertøj med den sidste omgang sort,
derefter fik jeg afrenset par fittings i sandblæseren og grundet dem bagefter.
Så med 8 mand i gang blev der endnu en aften opnået resultater i værkstedet J
Ingen kommentarer:
Send en kommentar
Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.