|
Ford BB-motoren hives ud af T1- |
|
og olien tappes af. Med spænding følges det om den lille spand kan rumme indholdet eller den store skulle i brug. Jeg tabte - det løb over... |
Delene
fra M15 er nu sendt godt afsted, så vi glæder os til at få dem tilbage
sandblæste og malede. I ventetiden fortsatte Jan, Per og Peter med at adskille
T1 og sidst på aftenen fik vi motoren hevet ud og tømt for olie. Nu skal
kæderne af og lægges i oliebad. De trænger… Så kan gearkassen drejes og adskilles
for eftersyn. Måske har der engang stået vand derinde!
|
Førerrumsgulvet får en gang "lak" |
Peter og
jeg fik også malet dækket på No3 en første omgang sort og jeg fik afrenset et
par løsdele.
|
med stor interesse testes den elektroniske momentmåler... |
|
Der skal testes noget inden metoden læres. Så gik det fint! |
Poul og Carsten fik
genmonteret den afrensede oliekøler på M24 reservemotor og efterspændt topstykkernes strækbolte med en smart, elektronisk momentnøgle. Den udsendte skiftene toner indtil det
forudindstillede justeringsniveau blev nået.
|
En støvet M40 på værkstedet. Den arbejdede vi ikke på denne aften |
|
Hjul til M9 - hvis de passer.., Hentet på Brandhøj i lørdags. |
I lørdags kom M40 ind for eftersyn.
Startforsøg blev gjort, men dog uden held. Den har ellers ry for at komme let i
gang – men den har vist været parkeret for længe… Værkstedet fremstod i øvrigt meget
ryddeligt, så ros til Carsten og oprydningsholdet for godt udført arbejde i
lørdags! 8 mand kom forbi denne aften.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar
Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.