Carsten
og Mogens havde brugt eftermiddagen på at montere den forreste puffer på M30. Det
ser godt ud. Jeg regnede med at jeg så skulle male den, men i stedet ændrede vi
planer og tog fat på en anden af opgaverne fra opgavelisten; nemlig at få
vognkasse og ramme sat sammen igen, så melisvognsprojektet ikke længere skal optage
to pladser i vognhallen. Det krævede en herlig masse rangering, at få de to
enheder ud. En opgave som Mads, Peter og Tore naturligvis deltog i med stor ihærdighed.
Vi fik de to dele håndrangeret til værkstedsremisen, hvor endnu flere folk var
klar til at få løftet og sænket vognkasse og ramme et utal af gange inden de to
dele var sammenføjet igen. Sådan gik aftenen hurtigt og godt med det. Lars fik imens
slået tommegevind på en ny pasbolt til M24. Så kan vi snart få den monteret
nede ved blindakselen. En fin aften i fuldmånens skær med 11 aktive medlemmer
på Gården.
Vognkassen er kommet fri og håndtrilles ned til værkstedet. |
Også D13 måtte en tur ud for at få rammen fri. |
Rammen til GM32 på vej ind. M30 er lige blevet vendt ved samme lejlighed, så bagerste puffer snart kan blive monteret |
Løfte rammen af to omgange, så deploriderne kan komme ud for at mindste højden. |
Vognkassen er nu løftet så højt, som muligt og rammen bugseres ind på palleløftere. |
Deploriderne er atter på og vognkassen sænkes ned i små nøk fra hver side |
De midlertidige ramme til vognkassen er demonteret og på vej ud igen |
Lars sigerr "færdigt arbejde!" - han har lige slået et fint tomme-gevind på pas-bolten til M24 |
Gammel og ny bolt-sammenligning. |
Ingen kommentarer:
Send en kommentar
Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.