Den 230 kg tunge klods placeres under boret |
Sprængt dæk efter tung last |
Huller mellem puffer og mellemplade udmåles |
23 mm huller bores |
- og næste bor slibes op |
Mads lægger sidste hånd på 1684 |
Klar. De hvide markeringer er ikke malet. De giver lidt patina... |
Onsdagsholdet
har ordentlig fået ryddet ud på lagerhylderne i vognhallen. Det har frigivet
sporet, så vi snart kan få kørt udvalgt materiel videre til vognhallen på
Brandhøj. Det ser godt ud!
En anden
opgave i sidste uge havde været at få transporteret 2 klodser på hver 230 kg
ind i værkstedet. Det foregik på den sorte sækkevogn - 15-20 min efter
veloverstået og anstrengende transport lød der først et RRRITCH og så et
ordentlig brag - det var dækket på sækkevognen, der opgav ævred efter den
heftige transport. Carsten kunne derfor denne mandag måle op til hvor hullerne
skulle bores og vi fik anbragt den første klods under den store boremaskine.
Selve borearbejdet er hårdt for borene, så Per måtte jævnligt slibe bor, mens
Carsten og Jan borede igennem den 1o cm tykke, massive jernklods. Når Mads
og jeg ikke hjalp til, så skruede vi kantlister på og malede puffertøj mm. på
1684, så den sidst på aftenen kunne klarmeldes til udkørsel i vognhallen. Jeg
har valgt ikke at male de hvide sidemarkeringer for ikke helt at fjerne gammel
patina. Vær opmærksom på, at trætjære er lang tid om at tørre helt! Vi havde en
fin aften med 6 fremmødte og flittige folk.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar
Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.