Aftenstemning udenfor: Idé-udveksling om justering af motoren på M25 |
Carsten
og jeg startede aftenen med at køre D13 retur til vognhallen efter at den er
blevet vejet i lørdags. Den vejer for øvrigt 3625 kg. Retur fra vognhallen kom
rammen til GM32, så arbejdet på den kan fortsættes. Inden da tog vi dog fat på
den nytilkomne vogn fra Aalholms baneafdeling. Den vil være velegnet som
transportvogn til vores baneafd. Kenneth er således i gang med afrensning og
filtskift af lejer den første bogie, så Mads og jeg tog fat på den næste. Der
skal skrabes rigtig mange års indtørret plutte fra de Lollandske jorde for at
komme ind til boltene. I mens fortsatte Mikkel, Bjarne, Jan og Per med M25 og
fik motoren til at gå rimelig jævnt og med mindre os. Den kan endog starte uden
samme besvær som først, men dog ikke til fuld tilfredshed. De næste skridt
overvejes. Lydpotten blev afmonteret igen. Der har vist sig en stor revne, som
skal svejses. Sandkasserne fik også en sidste gang indvendig maling. M23 har desuden
lige været ind til lidt vinterklargøring. Noget tyder på, at den atter en gang
skal stå for trafikafviklingen på egen hånd. En fin aften med 8 flittige fremmødte.
Aalholm banevognen på stylter mens bogierne serviceres. |
M25 kommer ind igen; bemærk hvor lidt den oser. |
Bogie samles igen og kommer under banevognen |
M25 lydpotte revnet ved den gamle reparation ved foden. |
Nå, I fandt roevognen... Den var ellers godt gemt af vejen. Jeg opdagede den så sent som i sommer ved auktionen. Jeg har ellers besøgt stedet rigtig meget de sidste 10 år. Fint den ikke bare skal forsvinde plutte.
SvarSletTKH