Per kom
med et nyt, flot buet og bukket tag til M15, som vi fik læsset af. Det er
udført ude i byen, for så fin en valse har vi ikke. Kølerstativet blev også
malet, mens Jan fik sandblæst luftfilteret.
Perfekt buet, så det passer til den gamle tagramme |
M15 med malet kølerstativ |
Malerholdet blev denne aften i stedet vognklargøringsholdet. Vi fik afvasket og fejet begge vognstammer og fyldt tæpper ombord i togførervognene. Maskinchefen så tilfreds ud. Samtidig blev der udført AV-check på film og præsentationer. Carsten fik i lørdags monteret snerydderen på M23. Vi er snart klar til juletogene. Julesneen kan komme!
M23 monteret med sneplov. De rengjorte vogne i baggrunden :-) |
Lars viste mig nogen af de mange sager, der er blevet udført de andre dage: Bo og Ole arbejder på ophæng til bremser på Vildmosen, samt forbedret inddækning af kedlen i førerhuset. Jørgen og Lars har forbedret skinnecyklen, så den kan klappes sammen og hænge på Banevognen. Lars og Kenneth A har arbejdet på forbedringer af gravemaskinens tilbehør. Et sandt specialkøretøj J Vi var 6 på Gården denne aften
Vildmose: Bremseophæng |
|
Skinnecykel klappet sammen i transportstilling |
Her et billede, der mere end rigeligt også
fortjener at tilføjes sidste update:
En god forbedring, der udover forebyggelse af
træk i førehus, langs kedel - også forhindrer fyrbøderens kaffekop & kande
i fremover at vælte.
Så snart
dette pladearbejde er helt færdiggjort, skal det naturligvis males/LLZ
Ingen kommentarer:
Send en kommentar
Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.