På vores blog kan du følge med i Industribaneklubbens arbejde i Maskinafdelingen og Baneafdelingen. Forvent, at der tirsdag aften kort fortælles, hvad der foregik om mandagen i maskinværkstedet hos IBK, samt jævnlige opdateringer på Baneafdelingens arbejde. Jeg ønsker alle god læselyst! Redacteuren Leif
mandag den 2. februar 2009
Nyt fra maskinafdelingen #05-09 02/02
Jan og Per fik monteret alle pufferanslagene med de individuelt tilpassede afstandsstykker af træ. Per Børge havde lørdag drejet og monteret nye noter til bremseklodserne, så nu skal de nye fjedre tilpasses i længden. Denne aften fik BigRas og jeg malet alle pufferdelene med den flotte røde farve, som kunne kaldes HVB-rød, idet samme farve anvendes på M23 og Da7. Samlingen af puffertøjet kan snart ske. Lars fremstillede en aftrækker til de to motorer fra stoppemaskinen, idet disse skal udskiftes. Carsten hjalp derefter Lars med at løsne slyngkoblingen, der sad godt fast. Simon og Lars skilte den derefter ad for at tælle hvor mange kugler en sådan indeholder ;-). Carsten har fået bearbejdet endnu flere lejekasser i fræseren, så dette projekt er endnu nærmere en afslutning. Hjørnerne afrundes og siderne fræses lige. Mogens fik denne aften færdiggjort en ny serie håndtag, som BigRas begyndte at sandblæse. Herefter er Mogens påbegyndt en serie fodbøjler til togførervognen. Lars forsatte drejearbejdet på hjulene. Først tilpasses bagsiden på serien, herefter forsiden. 3 hjul har været i bænken. Lars har nu styr på metoden, så kranen kan løfte de tunge hjul på plads i bænken. Denne aften mødte 9 medlemmer op
Abonner på:
Kommentarer til indlægget (Atom)
Ingen kommentarer:
Send en kommentar
Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.