Det var en tåget lørdag med regn i luften. Baneafdelingen var alligevel mødt talstærkt frem til en liste med blandede arbejdsopgaver både ude og inde. Det småregnede med jævne mellemrum, men vejret stillede sig ikke hindrende i vejen for arbejdet. Tågen blev dog tættere sidst på dagen. Andre steder på Hedehusgård Station blev der også arbejdet.
|
Mens der arbejdes i spor 21 inde i hallen, står materiellet ude, men alligevel kunne vi jævne lidt ballast ud mellem sporene. |
Mens et arbejdshold begyndte at gøre klar at sætte fundablokke i hullet ved den nordlige ende af spor 21, drog et andet arbejdshold til rampen, hvor de beregnede og udmålte den sidste justering af stigningen. Selve løftet og understopning udfører vi efter generalforsamlingen og leverance af stabilgrus.
|
Stålpæle med markering af, hvor højt sporet skal løftes, blev placeret langs strækningen. |
|
I hallen kom arbejdet med beton og fundablokke hurtigt i gang. |
|
Armering blev bukket over brændestykker med korrekt diameter. |
Holdene mødtes til frokost i hallen. Holdet i hullet fortsatte, mens udendørsholdet tog sig af planering af arealet øst for spor 22 og mindre ballastarbejder foran museumshallen. Dagens resultat blev en færdigt afsat stigning ned ad rampen, planlægning af grusleverance, jævnt areal ved spor 22 og bundskiftet sat i graven ved spor 21, hvorefter vi rangerede på plads og tog hjem i tågen.
På perronen ved spor 1 havde et tredje hold aktive taget sig af lægning og komprimering af et toplag af slotsgrus. Det holder forhåbentlig perronen lige så pæn som gårdspladsen har være de sidste par år.
|
Man kunne knap se fra den ene ende af stationen til den anden. Men perronen bliver rigtigt flot! |
Ingen kommentarer:
Send en kommentar
Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.